توافق پوتین و ترامپ بر سر بشار اسد

به ادعای این منابع، شکست داعش مهم‌ترین اولویت آمریکاست و همکاری با روسیه برای تقسیم نفوذ در مناطق اشغال داعش پس از شکست آن دیگر اولویت این کشور به شمار می‌رود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که فرصت واقعی برای شکست داعش و پیشرفت در بحران سوریه وجود دارد.

به ادعای الحیاة، بر اساس توافق آمریکا و روسیه قرار است منطقه مرزی سوریه و اردن به دمشق اعطا شود تا از نظر اقتصادی برای سوریه مفید باشد.

درباره مرزهای مشترک سوریه با فلسطین اشغالی نیز وضعیت دشوار و پیچیده است؛ زیرا اسرائیل اصرار دارد که حزب الله از این منطقه دور شود و میان واشنگتن و تل آویو اختلاف نظر وجود دارد. واشنگتن اما مشکلی با حضور روسیه یا دولت سوریه در مرزهای فلسطین اشغالی ندارد.

در خصوص مرزهای عراق نیز این روزنامه میگوید که نبرد دیرالزور به دولت سوریه اختصاص داده میشود و وزرای دفاع و خارجه آمریکا با این مسئله مشکلی ندارند. ولی نیروهای تحت حمایت آمریکا نیز باید منطقه «الجزیره» سوریه را اشغال کند که شامل رقه، فرات، کوبانی و تل ابیض است.

این منابع همچنین اعلام کردند که قرار است برای کنترل مناطقی که از داعش پس گرفته میشود، آمریکا و روسیه با هم همکاری داشته باشند و مناطق امنی را بر اساس طرح روسیه ایجاد کنند که شاید همه آوارگان را در خود جا دهد.



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: